Sluit aan bij de Club
Oldtimers Fan?Word "Classics"

Sport Nationaal

31 wagens voor de aftrap van de VW Fun Cup powered by Hankook !

20 augustus 2020

Eindelijk! Na een pauze van negen maanden, gaat het seizoen 2020 van de VW Fun Cup powered by Hankook dit weekend van start tijdens het Zolder Fun Festival. In een bijzondere context nemen 31 racekevers het acht uur lang tegen elkaar op. Met één vraag: wie wordt de opvolger van Allure Team?

Het coronavirus zorgt komend weekend voor verplichte mondmaskers en sociale afstand in Limburg, tijdens de eerste manche van het kampioenschap. Desondanks blijft het nieuwe seizoen vasthouden aan de gebruikelijke leuze: ‘Seriously Fun’! Hoe dan ook, op sportief vlak oogt de affiche erg bijzonder, mede omdat de legendarische #277 Allure Team afscheid genomen heeft van de discipline op het circuit van Assen, in november van vorig jaar.

De teams van DRM en Milo doen het goed bij de bookmakers. Het team van Matthieu de Robiano is de winnaar van de transferperiode door het trio Sébastien Kluyskens/Gilles Debrus/Cédric Bollen binnen te halen, de regerende kampioenen met Allure, op de #477 DRM Belfix. Maar dat is niet alles. Op de #2 DRM Autographe wordt Édouard Mondron bijgestaan door Gilles Smits en de jonge Ulysse De Pauw, die net zijn eerste zege in de British F3 op zak heeft gestoken. Op de #499 DRM Proxy Delhaize tot slot worden teambaas Matthieu de Robiano en Gilles Verleyen geflankeerd door Maxime Soulet. Straffe kost!

Milo Racing combineert dan weer jeugd en ervaring op de #404 Graficko by Milo, met een team dat bestaat uit Paul Theysgens, Timo Van Impe en Michaël Leenders. Ervaring is ook een van de troefkaarten van de #480 Art-Blanc-Tourneur by Milo, met aan het stuur Guillaume Mondron, Simon Tourneur en Émile De Dryver.

U heeft het begrepen, die vijf teams komen vaak terug in de pronostieken. Maar verschillende teams hopen te profiteren van het adembenemende duel tussen DRM en Milo. We denken maar aan de regerende kampioenen in de Fun-klasse, de #415 van Clubsport Racing by Allure Team met aan de knoppen Tom Boonen, Koen De Wit, Marnik Battryn en Julien Branne. Na een interessant debuut in 2019, moet echter ook de #219 CG Racing van William Godefroid en Benoît Phillips in het oog gehouden worden! Met Pierre en Gilles Piron, Sébastien Incardona en Stéphane Perrin mikt de #426 SP Consulting INCAR by Acome dan weer vooral op ervaring.

Van ervaring is er ook sprake op de #260 McDonald’s Racing van François Bouillon, Marc-Olivier Van Oppens en Édouard Chevalier, maar ook de #278 Acome Racing by AP van Manu Nava, Alexandre Charlier en Anthony Rosa, een drietal dat afgelopen winter overstapte van Pure naar Fun. We vermelden tot slot het debuut van een andere voormalige wielrenner. Jurgen Van den Broeck, derde in de Ronde van Frankrijk 2010, komt uit op de #352 GHK by DDS Racing.

Met twaalf deelnemers oogt de strijd in de Pure-klasse veelbelovend. De #281 AC Motorsport van Arnaud Quédé, Benoît Arnaudet en Geert Windels hoopt op nieuwe titel, maar de concurrentie is niet dezelfde mening toegedaan, te beginnen met de #114 Clubsport Racing by Allure van Philip Vandewalle, Olivier Aerts, Charly De Munter en Bram Vanhengel. Andere teams die hopen te schitteren zijn de #422 Michaël Mazuin Sport met Michaël, Camille en Louis Mazuin, de #500 Pyrat by Acome van Steve Dams, Pierre-André Guillaume en Steven Spittaels, zonder de #399 DRM Family te vergeten van Niek, Marnix en Alexander Hommerson of de #199 DRM Materne Credeco van Philippe en Quentin Denis, vergezeld door Martin Businaro en Jean-Luc Heymans. Een onvolledige lijst!

Bij de Biplaces tot slot is de grote afwezige zonder enige twijfel de #365 Car-Pass by DRM, die vanaf de tweede manche in Zandvoort van de partij zal zijn. Voor de #342 Monster Trendy by Milo van Francis Plunus, Éric Jardon en Christian Houbben is het een gouden kans om meteen een grote slag binnen te halen. Maar de teams van Michaël Mazuin Sport, Publincentive en Leader Racing willen eveneens profiteren!

Door de gezondheidstoestand wordt er uitzonderlijk geen traditioneel kwalificatiespel georganiseerd om de startorde vast te leggen. Alles wordt dus beslist tijdens de kwalificatiesessies, vrijdag vanaf 14.50 uur en zaterdag vanaf 9.50 uur. De start wordt zondag gegeven om 10 uur.