Sluit aan bij de Club
Oldtimers Fan?Word "Classics"

Industrie

Autosalon van Brussel: Volkswagen in paleis 11 met nieuwe stand en nieuw Volkswagen-logo

19 december 2019

Volkswagen en Volkswagen Commercial Vehicles zullen de salonbezoekers ontvangen in paleis 11 op een nieuwe, kleurrijke stand met het nieuwe Volkswagen-logo. De eerste zeven Belgische modellen kunnen er worden ontdekt en elektrisch rijden staat in de kijker.

 

De ID. 3, op weg naar CO2-neutraliteit

Samen met zijn klanten betreedt Volkswagen het tijdperk van milieuvriendelijke mobiliteit met een nieuw logo in 2D en een nieuwe merkidentiteit in nieuwe kleuren.

De zuiver elektrische ID.3, het eerste model gebouwd op het MEB-platform voor elektrische voertuigen, kan schermen met een neutrale CO2-balans en imponeert met de typische rijdynamiek van een elektrische auto. Bovendien is het model volledig geconnecteerd.

Bij de lancering zal er een speciale reeks ID.3 1ST verkrijgbaar zijn in drie uitrustingsniveaus en met een elektrisch rijbereik tot 420 kilometer (WLTP). Alle ID.3 1ST-versies worden uitgerust met de populairste batterijvariant, die over een nuttige energie-inhoud van 58 kWh beschikt. De seriemodellen zullen later ook verkrijgbaar zijn met een kleinere batterij (45 kWh), met een rijbereik tot 330 kilometer, en een grotere batterij (77 kWh), met een maximaal rijbereik van 550 kilometer. Omdat de wagen compatibel is met snelladers volstaat een half uur laden aan een laadpaal van 100 kW om het rijbereik van de ID.3 1STmet ongeveer 290 kilometer (WLTP) uit te breiden. Daardoor geraakt hij een stuk verder dan tot nog toe mogelijk was in de klasse van de compacte auto’s.

Volkswagen zal acht jaar of 160.000 kilometer garantie bieden op de batterijen van de ID.3 als garantie voor een lange levensduur.

 

De achtste generatie van de Golf neemt de fakkel over en maakt voorsprong dankzij hybridisatie en connectiviteit

Hij is de meest succesvolle Volkswagen aller tijden: de meer dan 35 miljoen keer verkochte Golf. Een fenomeen. De nieuw ontwikkelde achtste generatie is geboren: gedigitaliseerd, geconnecteerd, vooruitziend, intuïtief te bedienen en innovatief geëlektrificeerd. Nooit eerder was een Golf vooruitstrevender. Met vanaf het begin vijf hybride versies elektrificeert hij het compacte segment. Zijn digitale interieurarchitectuur maakt een nieuwe dimensie voor intuïtieve bediening mogelijk. Hij biedt rijondersteuning tot 210 km/u. Als eerste Volkswagen gebruikte hij via Car2X de zwermintelligentie van het verkeer en waarschuwt hij zo anticiperend voor gevaar.

 

T-Roc Cabriolet, was het maar lente!

In de traditie van de Kever en de Golf Cabriolet kiest de T-Roc Cabriolet voor een klassieke stoffen kap. Zo kan de T-Roc Cabriolet de zon bijzonder snel binnenlaten: zijn standaard volautomatische elektrohydraulische kap kan in slechts 9 seconden worden geopend met een centrale knop op de middenconsole, maar ook van buiten de auto door middel van de sleutel met afstandsbediening. Openen en sluiten kan ook rijdend bij snelheden tot 30 km/u.

Er is keuze tussen twee efficiënte benzinemotoren met turbo, met 85 kW/115 pk (200 Nm aan koppel) of 110 kW/150 pk (250 Nm koppel). De 1.0-driecilinder van 85 kW is standaard uitgerust met een manuele zesversnellingsbak, de krachtiger 1.5-viercilinder met 110 pk is daarnaast als optie beschikbaar met een zevenversnellingsbak met dubbele koppeling.

 

T-Roc R, fun, sportief en safe met de integrale transmissie

De moderne 2.0-motor met TSI-technologie en de intelligente vierwielaandrijving 4MOTION verleent de nieuwe T-Roc R uitmuntende rijeigenschappen. Drukvoeding en directe injectie zorgen reeds bij lage toerentallen voor een indrukwekkend koppel van 400 Nm. Dankzij het brede toerentalbereik beweegt de T-Roc R zich in nagenoeg alle situaties in het optimale prestatiegebied. Het hoogperformante remsysteem garandeert korte remwegen. De DSG 7-versnellingsbak is altijd in de prijs inbegrepen en is speciaal op de sportieve T-Roc R afgestemd. De beproefde vierwielaandrijving 4MOTION verdeelt de overdosis vermogen naargelang van de noodzaak en de wielspin in milliseconden over de voor- en achterwielen. Dat resulteert in een optimale trekkracht, ook bij ongunstige weersomstandigheden zoals regen of sneeuw en op een zware ondergrond.

 

Op stap met het gezin, naar het werk of op avontuur de wereld rond, de nieuwe T6.1 zet de 70-jarige successtory verder

Hij is het icoon bij uitstek zowel onder de bedrijfsvoertuigen als de gezins- en vrijetijdsvoertuigen: de Bulli Transporter, Caravelle, Multivan en California. Stuk voor stuk bestsellers. Wereldwijd en over zes generaties heen - van T1 tot en met T6 - heeft Volkswagen Bedrijfsvoertuigen bijna twaalf miljoen exemplaren verkocht. Vandaag krijgt de huidige generatie een verregaande update: T6.1. Een icoon in het nieuw. Gedigitaliseerd en geconnecteerd. Nieuw aan boord: een armada aan hulpsystemen, voor het eerst een digitaal dashboard en de jongste generatie infotainmentsystemen van Volkswagen met geïntegreerde simkaart en dus permanente online verbinding. Ook het design van de voorzijde van de auto en het volledige dashboard zijn nieuw, de standaarduitrusting werd uitgebreid. De aandrijving wordt verzorgd door de nieuwste TDI-motor (90 tot 199 pk).

Een van de nieuwe rijhulpsystemen is Side Wind Assist dat standaard wordt voor alle T6.1-modellen. Dit systeem stabiliseert automatisch het voertuig zodra een zijwind met stormkracht begint te blazen. Inzake veiligheid een duidelijke meerwaarde dus.

De 10,25 duim grote Digital Cockpit van de T6.1 zet de nieuwe maatstaf. Het is standaard op de Multivan Highline.

 

Icoon van stranden in een elektrische versie: de ID. BUGGY

Van boxer tot elektromotor. De parallellen tussen de strandbuggy’s van weleer en de nieuwe ID. Buggy reduceren een tijdspanne van vijf decennia tot een oogwenk: alle buggy’s uit de jaren zestig vertoonden een hoge modulaire variabiliteit. Uitgangspunt was het chassis van de legendarische Kever met achterin een viercilinderboxermotor. Ambachtelijke constructeurs omhulden het onderstel en de aandrijflijn van de Kever met een schaal van glasvezelversterkte kunststof (GVK) en schreven daarmee geschiedenis. De ID. Buggy knoopt bij dit cultconcept aan met de technische mogelijkheden van vandaag. Hier wordt de basis gevormd door het vooruitstrevende MEB-platform. In de bodem van het voertuig zit een hoogspanningsbatterij. Deze lithium-ionbatterij biedt in het geval van de ID. Buggy een capaciteit van 62 kWh om de 150 kW/204 pk sterke elektromotor achterin van stroom te voorzien voor een rijbereik van ongeveer 250 kilometer (WLTP).

 

Intelligente laad- en energieoplossingen

Met Electric D’Ieteren Solutions, kortweg EDI, wil D’Ieteren Auto een portfolio van intelligente laad- en energieoplossingen uitbouwen en een duurzaam ecosysteem creëren dat een antwoord biedt op alle vragen van zowel bestuurders van elektrische wagens als van wagenparkbeheerders met stekkerauto’s in hun vloot. Het EDI-aanbod omvat laadstations voor thuis en op het werk, maar ook een laadpas voor het laden onderweg, die toegang biedt tot meer dan 100.000 laadpunten in 25 Europese landen. Daarnaast voorziet EDI in een reeks diensten voor zowel privéklanten als professionele accounts.

https://www.e-di.be/nl_BE/

 

Lijst van de tentoongestelde modellen

POLO Trendline           
POLO Comfortline United
T-CROSS Life        
T-CROSS Style    
GOLF Comfortline IQ.Drive
GOLF 8 Life 1ST Edition
GOLF SPORTSVAN Highline      
GOLF VARIANT Comfortline      
T-ROC Style United
T-ROC Elegance Black Style
T-ROC R        
T-ROC CABRIO                 
TOURAN Highline              
TIGUAN Comfortline      
TIGUAN Highline              
TIGUAN ALLSPACE Highline              
PASSAT VARIANT Elegance            
ARTEON R-Line  
TOUAREG Black Style         
e-up! Style     
E-GOLF           
GOLF GTE         
PASSAT VARIANT GTE      
ID.3 1ST Edition 58 kWh - 420km 
ID. BUGGY (conceptcar)  
T6.1 Multivan
T6.1 Caravelle
T6.1 California
Amarok Shadow Edition
Caddy Family Edition
Caddy Alltrack
T1 Flower Power (oldtimer)
ID Cargo Buzz (conceptcar)