Sluit aan bij de Club
Oldtimers Fan?Word "Classics"

Allerlei

Een nieuwe merkidentiteit voor D’Ieteren: wat verandert er?

2 februari 2021

Als Volkswagen-liefhebber weet u uiteraard dat het bedrijf D’Ieteren al sinds 1948 de Belgische importeur is van het merk. Een historische samenwerking die vanzelfsprekend zal worden verdergezet! Aan het begin van dit nieuwe jaar 2021, zijn u mogelijk enkele veranderingen opgevallen, met name aan het logo. D’Ieteren Auto wordt D’Ieteren Automotive en neemt een nieuwe merkidentiteit aan, in lijn met zijn ambities. Voor u, als lide van de Belgian VW Club, verandert er echter helemaal niets. 

Voor een goed begrip 

Deze verandering van commerciële naam en van identiteit valt samen met de invoering van de nieuwe organisatiestructuur van de D’Ieteren Group, waarin de activiteiten van de autodistributie worden overgenomen door het nieuwe filiaal D'Ieteren (waarvan de juridische naam D'Ieteren Automotive SA/NV is), dat voor 100% in handen is van de groep. Deze filialisering plaatst de historische activiteit van de groep op hetzelfde niveau als zijn 3 andere activiteiten, namelijk Belron, Moleskine en D'Ieteren Immo, en wil aan de groep de nodige flexibiliteit en wendbaarheid geven om zijn ontwikkelingstraject zo goed mogelijk uit te stippelen. 

 “De naam D'Ieteren is het centrale element van onze nieuwe identiteit omdat deze het kostbare familie-erfgoed in zich draagt waar we trots op zijn. Een erfenis van meer dan tweehonderd jaar aanpassingen aan veranderingen in de mobiliteit en aan de verwachtingen van onze klanten. De pijlvormige ‘Forward’ die eraan is toegevoegd, symboliseert de wens van het bedrijf om vooruit te gaan, open te staan voor veranderingen en voortdurend te innoveren om de nieuwe uitdagingen van de mobiliteit van de toekomst aan te gaan. De 3 hoeken van ‘Forward’ staan voor de 3 pijlers die elk van onze beslissingen sturen: onze klanten, onze medewerkers en onze stakeholders.” José Fernandez, Chief Customer Experience, Marketing & Digital Officer